Wydarzenie XXI FESTIWAL MUZYKI ROMANTYCZNEJ

Romantyzm i romantyczność

11.11.2023 godz. 17:00

Sala koncertowa Muzeum Historycznego Skierniewic

Cena biletu: 30 zł

Program koncertu

Fryderyk Chopin, Fanny Mendelssohn-Hensel, Sergiusz Rachmaninow, Maurice Ravel


Fryderyk Chopin

  • Preludium cis-moll op. 45
  • Polonez fis-moll op. 44
  • Preludia op. 28
  • E-dur, nr 9
  • cis-moll, nr 10
  • H-dur, nr 11
  • es-moll, nr 14
  • Des-dur, nr 15
  • g-moll, nr 22
  • F-dur, nr 23
  • d-moll, nr 24

***
Fanny Mendelssohn-Hensel Preludium e-moll H. 214
Sergiusz Rachmaninow Etudes – Tableaux op. 33

  • c-moll, nr 3
  • es-moll, nr 6
  • g-moll, nr 8
  • cis-moll, nr 9

Maurice Ravel La Valse M. 72


Bilety do nabycia w kasach CKiS i Kinoteatrze Polonez oraz przez system sprzedaży internetowej www.cekis.pl
Karnet na wszystkie odpłatne koncerty oprócz „Bach Wodecki”: 200/170 zł* do nabycia wyłącznie w kasach CKiS i Kinoteatrze Polonez
* Cena zależna od wyboru strefy na koncert w Pałacu – siedzibie Instytutu Ogrodnictwa
Festiwalowi towarzyszy Galeria Jednego Obrazu – prace wykonane przez uczestników Warsztatu Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Osób Niepełnosprawnych „Sprawni Inaczej” w Skierniewicach

Opis artystów

Joanna Sochacka

fortepian

Polska pianistka, określana przez krytyków: “ona nie tylko gra… ona żyje muzyką” (Sonja Koller, General Anzeiger), “jedna z najbardziej obiecujących artystek młodego pokolenia“(Classical Mag), “artystka o hipnotycznej sile i dosadności brzemienia” (Lynn René Bayley),”pianistka z wielką inteligencją i kulturą pianistyczną eksplorującą bardzo różne światy dźwiękowe” (Remy Franck, Pizzicato Magazine), “pianistka grająca z poezją, wyrazistością i ulotną wirtuozerią, przy jednoczesnym zachowaniu intensywności gry i ekscytującej pasji.”( Jean Dandresy, Clic Mag), “pianistka o dużej swobodzie i pełnej kontroli” (Agata Kwiecińska, Ruch Muzyczny), ,,Sochacka eksploruje instrument, olśniewająco pokazując interakcje harmoniczne, zapierającą dech w piersiach dynamikę oraz mnogość niuansów i kolorów.” (Raul da Gama, World Music Report), „Joanna Sochacka gra Chopina w najlepszy sposób: jej interpretacje są zarówno oryginalne jak i trafne”, „kobieta z misją” (Ralph Graves, WTJU Virginia). Koncertowała w kilkunastu krajach (Anglia, Bułgaria, Francja, Austria, Niemcy, Czechy, Hiszpania, Szwajcaria, Estonia, Holandia, Włochy, Mołdawia, USA, Izrael), występując z recitalami w wielu prestiżowych salach koncertowych m.in.: Carnegie Hall w Nowym Jorku, Royal Albert Hall w Londynie, Sali Koncertowej Beethoven-Haus w Bonn, Filharmonii Narodowej w Kiszyniowie, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Świętokrzyskiej, Filharmonii Łódzkiej, Mozarteum w Salzburgu, Sali Koncertowej im. Ferenca Liszta w Raiding. Jej debiutancka płyta z muzyką Grażyny Bacewicz (DUX 1689), będąca światową premierą fonograficzną, została bardzo entuzjastycznie przyjęta na całym świecie i doceniona m.in. przez prestiżowe magazyny: Gramophone, Pizzicato Magazine, The Pianist Magazine. Niedawno premierę miał jej album z muzyką Fryderyka Chopina nagrany dla wytwórni Sheva Collection w dystrybucji Naxos, który od czasu premiery bije rekordy popularności w serwisach streamingowych i sklepie Naxos Direct. Laureatka międzynarodowych konkursów pianistycznych w Polsce, Estonii, Anglii, USA, Francji, w Niemczech, we Włoszech, m.in. XVII Międzynarodowego Konkursu Città di Padova (I nagroda i wszystkie nagrody specjalne – 2019). Otrzymała liczne stypendia, m.in: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska (2020), Julian Cochran Foundation (2020), Dartington Scholarship Trust w Anglii (2013), Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2008-2012), Narodowego Instytutu Adama Mickiewicza (2010), Rita Zimmermann Musik Stiftung Bern w Szwajcarii (2019), SEMP Mobility Programme w Szwajcarii (2019). oanna doktorem sztuki, asystentką w Katedrze Fortepianu Akademii Muzycznej im. G.i K. Bacewiczów w Łodzi, jurorem międzynarodowych konkursów pianistycznych, m.in. International Liszt Piano Youth Competition w Chinach i Utrechcie, Elevato International Piano Competition w Salzburgu I w Bernie, Kreisler International Competition w Bonn, Arthur Rubinstein Piano Prize w Łodzi i dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Konkursu AEGIO Europe. Ponadto prowadzi regularnie kursy mistrzowskie m.in. dla Association Chinese Culture Music & Arts w Chinach i Niemczech, BAMA Piano Festival &Masterclasses w Kanadzie, Elevato Stanza Masterclasses & Lectures, dla uniwersytetów El Sistema i Mozarteum Caracas w Wenezueli.
Studiuje obecnie w Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz w Austrii, w klasie prof. Milany Chernyavskiej. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, w klasie prof. Andrzeja Pikula, a także w Haute École de Musique de Genève w Genewie, w Szwajcarii, w klasie prof. Fabrizio Chiovetty. Doskonaliła swoje umiejętności pod okiem wielu wybitnych pedagogów, m. in. Dmitrija Bashkirova, Paula Badury- Skody, Diny Yoffe, Akiko Ebi, Kevina Kennera, Anny Malikovej, Andrzeja Jasińskiego, Jury Margulisa, Dmitrija Alexeeva, Jean Marca Luisady, Tatiany Zelikman, Ronana O’Hory, Elzy Kolodin, Piotra Palecznego, Bradleya Bolena, Emanuela Krasovskiego, Aquillesa delle Vigne, Janusza Olejniczaka, Konstanze Eickhorst, Lilji Zilberstein.

Galeria Jednego Obrazu towarzysząca koncertowi

Praca uczestnika Warsztatu Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Osób Niepełnosprawnych „Sprawni Inaczej” w Skierniewicach z pracowni plastycznej prowadzonej przez Lilianę Kozłowską-Grzelczak
Kamil Kaźmierczak, Wazon z kwiatami, monotypia, technika mieszana
Praca towarzyszy koncertowi „Romantyzm i romantyczność”